Mācīšanās traucējumi ir neiroloģiski traucējumi, kas ietekmē smadzeņu spējus saprast, atcerēties vai nodot informāciju. Šie traucējumi ir saistīti ar nevienmērīgu smadzeņu nobriešanu - dažas spējas attīstās lēnāk vai nepietiekami, kas apgrūtina mācīšanos. Mācīšanās traucējumi nav garīgi traucējumi. Patiesībā šos traucējumus bieži ir grūti pamanīt, jo bērnu intelekts var būt no mērena līdz izcilam.
Mācīšanās grūtības var izraisīt arī visu kognitīvo spēju samazināta vai aizkavēta attīstība, kad bērns spēj iegūt zināšanas un prasmes tikai nepilnīgā vai pamata līmenī atbilstoši izglītības standartam un lai to izdarītu, bērnam ir nepieciešama individuāla un īpaši pielāgota pedagoģiskā palīdzība. Vecāki bieži vien nevar atpazīt šāda veida attīstības traucējumus, jo tos var atklāt tikai speciālisti - psihologs, psihiatrs, logopēds, skolotājs. Šī palīdzība ir visefektīvākā bērnam ar attīstības traucējumiem pirmsskolas un jaunākā skolas vecumā. Mācīšanās grūtības var rasties arī emocionālu pārdzīvojumu rezultātā - stress, konflikti ģimenē, nepietiekama aprūpe vai vecāku klātbūtne, pārmērīga aprūpe, vardarbība, ilgstošas veselības problēmas, kas apgrūtina iekļaušanos vienaudžu vidū un mācīšanās ritmos, negatīvi ietekmē pašapziņu. Mācīšanās grūtības var būt saistītas ar nepietiekamu bērna gribas un motivācijas attīstību, ko var izraisīt garīgās veselības traucējumi, nepietiekama audzināšana, visatļautība un robežu trūkums attieksmē pret bērniem, negatīva ģimenes attieksme pret skolu un izglītību.
Comments